fredag 4 februari 2011

Revolver-Henning















Bengt-Gunnar Linghage från Mörrum delar med sig av ytterligare en historia som inte bara handlar om Tage utan även en viss Revolver-Henning:

Hej igen!

Roligt att du tyckte om min historia. Jo, vad jag kommer ihåg så var en sådan Ford Zodiac rätt ovanlig, i alla fall här i Karlshamn. Jag känner bara till Tages Zodiac och sedan en som hette Henning och hade sin Zodiac som Taxi. Denne Henning kallades för Revolver-Henning och stod alltid på Karlshamns Torg eller uppe på järnvägsstationen med sin Zodiac. Han såg lite mystisk ut i sin rock och Taxi mössa. Som barn var man lite rädd för honom.



En annan episod som du skriver om är detta med parkeringsvakten i Karlshamn. Han hade  jobbat innan på ABU så han och Tage kände varandra mycket väl. Han hette Ingemansson och kom från Tärnö. (Jag kommer inte ihåg hans förnamn i skrivande stund) Min far jobbade i många år ihop med denne person. De var 3 bröder Ingemansson och jobbade alla 3 på ABU.

Ha det gott

BG


Tusen tack Bengt-Gunnar!


Har du också en Tage-historia? Maila mig på lisajohannamoller @ gmail . com

Inga kommentarer: